Altra vegada el terrorisme torna a ser protagonista d’un altre atemptat, aquest cop a Brussel•les, deixant 34 morts i desenes de persones ferides en almenys dues bombes que han esclatat a l’aeroport i al metro de la capital belga.
Des de la nostra organització condemnem de forma enèrgica aquests atemptats fastigosos, plens d’un odi i violència injustificables, així com donar el nostre més sincer suport a tota la família i amistats de les víctimes i desitjar que les persones que han estat ferides puguin recuperar-se aviat.
Aquest seguit d’atemptats que han estat assolint per tota Europa els darrers anys pel terrorisme yihadista han estat terribles, i s’han de perseguir i castigar de forma severa. No s’ha de permetre que aquesta minoria de persones acabi amb la pau que tant desitgem i perseguim.
Tanmateix, creiem convenient ressaltar altra vegada que els actes comesos per aquest grup de persones no representa tot el conjunt de persones que segueixen la doctrina musulmana, i no consentirem cap mena d’atac ni recriminació contra les persones musulmanes, moltes de les quals estan patint tant o més les barbàries que cometen aquests grups armats dins dels seus països.
No podem obviar dins d’aquest comunicat l’actual situació de les persones refugiades i les polítiques migratòries que està implantant actualment la Unió Europea. El drama que ha patit avui Brussel•les o el que va patir en el seu moment París o Madrid, fa temps que les persones refugiades ho porten patint als seus respectius països d’origen, i per la qual cosa fugen cap a Europa. En aquest comunicat demanem a les principals forces dirigents europees que facin un treball d’empatia i reconsiderin les seves polítiques per donar entrada a les persones refugiades i fer que deixin de viure un drama equivalent al que Brussel•les ha patit avui.
Barcelona, 22 de Març de 2016
Adreça